Klachtenregeling

Klachtenregeling


Klachtenregeling

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).


Ook Relexzen Massagepraktijk voldoet aan de Wkkgz. Wij hebben een klachtenregeling, een onafhankelijke klachtenfunctionaris en wij zijn aangesloten bij de Stichting Geschillencommisie EZa.



Wat gebeurt er bij een klacht?
Indien je ontevreden bent over je bezoek aan de praktijk, dan kunt je het volgende doen.


 

Stap 1. Bespreek uw ontevredenheid met de masseur

Als je niet tevreden bent over de communicatie, de kwaliteit of over iets wat de masseur heeft gedaan of juist niet heeft gedaan, bespreek dit dan eerst met de masseur. Zo lang de masseur niet weet dat je ontevreden bent, kan de masseur niets doen aan deze ontevredenheid. Als je er samen niet uitkomt of als je het lastig vindt om een gesprek met de masseur aan te gaan, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris.

 

Stap 2. Neem contact op met de klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan je helpen bij het vinden van de juiste weg voor de behandeling van jouw klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en onafhankelijk en luistert, informeert, adviseert en kan proberen te bemiddelen tussen jou en de masseur. De klachtenfunctionaris doet geen uitspraak over wie er gelijk heeft. Als na inzet van de klachtenfunctionaris het probleem of de klacht niet naar tevredenheid is opgelost, dan kan de klachtenfunctionaris je informeren over de verdere mogelijkheden die er zijn om jouw klacht voor te leggen zoals de klachtencommissie of de geschillencommissie.

 

Wilt je contact met de klachtenfunctionaris, dan kunt je bellen, mailen of een klachtenformulier invullen:

 

Naam klachtenfunctionaris: Arienne Plaisier
Klachtenformulier

Mailadres: 
klacht@ngsmassage.nl

 

Kosten

Aan de inzet van de klachtenfunctionaris zijn geen kosten verbonden. Voorwaarde voor de inzet van de klachtenfunctionaris is echter wel dat de masseur lid dient te zijn van het

Nederlands Genootschap voor Sportmassage en/of is aangesloten bij de NGS Klachtenservice Wkkgz. 




De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).


Ook Relexzen Massagepraktijk voldoet aan de Wkkgz. Wij hebben een klachtenregeling, een onafhankelijke klachtenfunctionaris en wij zijn aangesloten bij de Stichting Geschillencommisie EZa.



Wat gebeurt er bij een klacht?
Indien je ontevreden bent over je bezoek aan de praktijk, dan kunt je het volgende doen.


 

Stap 1. Bespreek uw ontevredenheid met de masseur

Als je niet tevreden bent over de communicatie, de kwaliteit of over iets wat de masseur heeft gedaan of juist niet heeft gedaan, bespreek dit dan eerst met de masseur. Zo lang de masseur niet weet dat je ontevreden bent, kan de masseur niets doen aan deze ontevredenheid. Als je er samen niet uitkomt of als je het lastig vindt om een gesprek met de masseur aan te gaan, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris.

 

Stap 2. Neem contact op met de klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan je helpen bij het vinden van de juiste weg voor de behandeling van jouw klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en onafhankelijk en luistert, informeert, adviseert en kan proberen te bemiddelen tussen jou en de masseur. De klachtenfunctionaris doet geen uitspraak over wie er gelijk heeft. Als na inzet van de klachtenfunctionaris het probleem of de klacht niet naar tevredenheid is opgelost, dan kan de klachtenfunctionaris je informeren over de verdere mogelijkheden die er zijn om jouw klacht voor te leggen zoals de klachtencommissie of de geschillencommissie.

 

Wilt je contact met de klachtenfunctionaris, dan kunt je bellen, mailen of een klachtenformulier invullen:

 

Naam klachtenfunctionaris: Arienne Plaisier
Klachtenformulier

Mailadres: 
klacht@ngsmassage.nl

 

Kosten

Aan de inzet van de klachtenfunctionaris zijn geen kosten verbonden. Voorwaarde voor de inzet van de klachtenfunctionaris is echter wel dat de masseur lid dient te zijn van het Nederlands Genootschap voor Sportmassage en/of is aangesloten bij de NGS Klachtenservice Wkkgz. 




Share by: